هوالمحبوب

 

شمر زمانه ات را بشناس

 

شهید مطهری در کتاب حماسه ی حسینی می فرماید:

 

اگر می خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، اگر می خواهیم قیمت پیدا كنیم، اگر می خواهیم در نزد خدا و پیغمبر خدا محترم باشیم، در نزد ملل جهان محترم باشیم، باید این اصل (اصل امر به معروف و  نهی از منکر)را زنده كنیم.

اگر پیغمبر اسلام زنده می بود، امروز چه می كرد؟

درباره چه مسأله ای می اندیشید؟

و الله و بالله قسم می خورم كه پیغمبر اكرم در قبر مقدسش امروز از یهود می لرزد.

این یك مسأله دودو تا چهار تاست. اگر كسی نگوید، گناه كرده است. من اگر نگویم والله مرتكب گناه شده ام و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتكب گناه شده است.

 

اگر می خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش بدهیم، باید فكر كنیم كه اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می گفت برای من عزاداری كنید، می گفت چه شعاری بدهید؟

آیا می گفت بگویید: «زینب مضطرم الوداع، الوداع؟ !چیزهایی كه من (امام حسین) در عمرم هرگز به این جور شعارهای پست كثیف ذلت آور تن ندادم و یك كلمه از این حرفها را نگفتم.

 

اگر حسین بن علی بود می گفت: اگر می خواهی برای من عزداری كنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمر امروز را بشناس!

شمر امروز ما اسرائیل است ما باید به داد مردم فلسطین برسیم نه این که بیاییم در محرّم به سر و سینه بزنیم و بگوییم ” زینبم الوداع الوداع” اصلاً این حرفها در شأن امام نیست.

پس بیاییم به خودمان ارزش بدهیم، به كار و فكر خودمان ارزش بدهیم، به كتابهای خودمان ارزش بدهیم، به پولهای خودمان ارزش بدهیم، خودمان را در میان ملل دنیا آبرومند كنیم.

بــه روز بـاشــیــــم

موضوعات: سبک زندگی عاشورایی
[چهارشنبه 1395-09-03] [ 04:36:00 ب.ظ ]